A felmérések szerint a magyarok nem fogyasztanak sok gyógyszert, a tévéreklámokban azonban rengeteg az ilyen témájú hirdetés. Az okoknak a Népszabadság munkatársa járt utána.
Tavaly több mint hétezer órán keresztül sugároztak vény nélkül kapható készítményekről szóló hirdetéseket a legnézettebb csatornák – derül ki a reklámpiacot monitorozó kutatócég, a Kantar Media (KM) kimutatásából. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, ha az összes adásba küldött szpotot egyhuzamban végigülnénk, akkor két hónap híján egy évbe kerülne megnézni ezeket a gyógyszerreklámokat – olvasható a nol.hu-n.
A Központi Statisztikai Hivatal szerint egy átlagos háztartásban 74,6 ezer forintnyi kiadás jutott egy főre, és ebből mindössze 2666 forintot költöttek gyógyszerekre. Kevesebbet, mint szórakozásra, internetre vagy pihenésre. Ráadásul ebben az összegben benne vannak az orvosok által felírt vényköteles tabletták is, amelyeket semmilyen formában nem lehet reklámozni.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!
Forrás: PharmaOnline
Fotó: Banka Péter